17 Eylül 2020 Perşembe

Uzaktan Eğitim

 

"Uzaktan ders mi olurmuş, okullar ne zaman açılacak?" gibi deli sorular milletin kafasında dönüp duruyor son zamanlarda. Gerekli teknolojik altyapı sağlandığı takdirde uzaktan eğitim bal gibi de olur, yeter ki öğrenmeye hevesli bireyler olsun, tutku olsun.

Bugün isteyen biri internetten takip ettiği derslerle gitar çalmayı da öğrenebilir, buzdolabındaki bir sorunu gidermeyi de. Öğrencide tutku yoksa hiç devamsızlık yapmasa, öğretmenin dizinin dibinden ayrılmasa ne fark eder ki? Okullar, öğrencinin bedenine sahip olabilir ama ruhuna asla.
 
Kim bilir belki yakın gelecekte kademeli olarak okullar kapanacak. Mevcut örgün eğitim başka bir yapıya dönüşecek. Herhangi bir şirketten alınan online eğitim sertifikaları köhnemiş üniversitelerden daha kıymetli hale gelecek.
 
Diyeceksiniz ki okullar aynı zamanda sosyalleşme yeridir. Evet, mevcut online platformlar bu konuda okulların yerini tutamaz. Zaten sosyalleşmeye de ket vurup eski alışkanlıkları yavaş yavaş değiştirmek istemiyorlar mı? Normal şartlarda "fiziksel" mesafeye dikkat etmemiz gerekirken inatla "sosyal mesafe" tabirini kullanmaları da bundandır.
 
Eğitim-öğretim değişiyor; işler güçler, çalışma şartları, mesailer değişiyor. Alışkanlıklar, ihtiyaçlar ve ilişkiler değişiyor. Ve bütün değişimler sancılıdır. Sentetik, muhabbetsiz ve soğuk bir gezegene doğru hızla evriliyoruz.
 

1 yorum:

  1. kesinlikle haklısınız . bende fikrimi belirteyim okulda ki dersler canlı derslerin yerini tutmuyor maalesef

    YanıtlaSil